Účastníci se rozdělí na dvě stejné družiny. Každá si zvolí vůdce. Všichni hráči kromě vůdce mají hůlku asi 25 cm dlouhou, na jednom konci zašpičatěnou, aby se dala zabodnout do země. Mimoto má každý šátek zastrčený vzadu za pasem, takže ho lze škubnutím vytáhnout.
Ke hře zvolíme krajinu vhodnou k plížení a každá strana vybere místo, které se jí zdá nejméně vhodné k obraně. Toto místo bude představovat tábor soupeřů. Tábory mohou být od sebe vzdáleny 5 -20 minut pochodu. Ve dne je označíme praporem, v noci lucernou zavěšenou na žerdi. Táborem je místo v okruhu 20 - 30 in kolem praporu (lucerny). V noci by měla být jeho plocha menší.
Hráči na obou stranách mají nejen chránit vlastní tábor, ale také se nepozorovaně připlížit k táboru nepřátelskému, zabodnout v jeho okruhu hůlku a ovázat ji šátkem, který má každý zastrčený za pasem. Vytrhne-li mu někdo z nepřátel šátek dřív, je vyřazen ze hry, nesmí se jí dál účastnit a vyčkává až do konce na místě, které bylo vyhlášeno jako neutrální. Vítězí strana, která umístí v předepsané vzdálenosti větší počet hůlek. S vyspělými skauty hrajeme tak, že strany si samy zvolí tábor kdekoli v určeném území. Každá si ovšem zvolí místo, které lze snadno uhájit. Druzí musí teprve podle vlajky nebo lucerny, které jsou vztyčeny ve stanovenou dobu (na počátku hry), zjistit, kde je tábor nepřátel. Hra se tím značně ztíží.