Při různých hrách, když se hráči zmýlí, dávají hráči zástavu. Aby dostal hráč zpět zástavu, musí odpovědět na otázku, rozřešit rébus nebo splnit úkol, který mu zadá organizátor hry.
Uvádíme několik hádanek, otázek a úkolů pro výkup zástav:
1. Rozlušti rébus na obrázku. (Řešení: Babička)
2. Jaký znak musíme dát mezi číslo 6 a 8, aby výsledek nebyl menší než 6 a větší než 8? (Řešení: čárku - 6,8)
3. Udělej z devíti zápalek 5 rovnostranných trojúhelníků. (Řešení: viz obrázek)
5. Křídou nakresli na tabuli najednou pravou rukou čtverec a levou rukou trojúhelník.
5. Bratr za bratrem desítky let běží a nikdy ho nedostihne. (Řešení: Přední a zadní kola auta, motorky, kola, vagonu, ...)
6. Rychlobruslař musí ven z bludiště - viz obrázek.
7. Co bylo včera a bude zítra? (Řešení: Dnešní den)
8. Přeskupíme-li u podstatných jmen kapr, rak a mol písmena, dostaneme jiná podstatná jména. Jaká? (Řešení: prak / park, akr / kra, lom)
9. Podívejte se dobře na obrázek s řekou a odpovězte na tyto otázky:
a) Jsou všechny děti, které se koupají, z tábora ležícího v levém rohu obrázku? (Řešení: V řece koupají nejen děti z tábora, ale i z vesnice, která leží na druhém břehu. Oblečení koupajících se dětí je na obou březích.)
b) Pluje loďka po proudu nebo proti proudu? (Řešení: Loďka pluje proti proudu. Určit na jakou stranu řeka teče můžeme podle poplavku na udici.)
c) Je vesnice od řeky daleko? (Řešení: Vesnice je zřejmě daleko, soudě podle toho, že žena s malým dítětem přišla máchat prádlo.)
d) Leží vesnice na levém nebo na pravém břehu? (Řešení: Abychom mohli určit, kde je pravý a kde levý břeh řeky, musíme se postavit čelem po proudu. Jestliže jsme poznali, kterým směrem řeka teče, můžeme říci, že vesnice je na levém břehu.)
10. Není to strom, ale má to listy, není to košile, ale je sešitá,, není to člověk, ale vypráví? (Řešení: Kniha)
11. Kdo se dvakrát rodí? Poprvé hladký, podruhé měkký? (Řešení: Pták)
12. Celičký svět obléká a sama je nahá? (Řešení: Jehla)