Přístavy

Potřeby : Ceníky, Kartičky (hráči), Psací potřeby (přístavy, banka, piráti), šátky (piráti), mince

Na začátku se vybere několik zdatných jedinců pro roli pirátů, které označíme šátkem na hlavě (může to být vedení, nebo se vyberou třeba dvě děcka z každýho týmu)

A zbytek dětí se stává obchodníky.  každý z nich dostane kartičku, kam budou zapisovány jeho obchodní transakce. 

V lese se nacházejí čtyři přístavy, ve kterých se prodávají čtyři druhy zboží, v každém přístavu za jiné ceny (od jedné do čtyřech zlatých).

Příklad: 
Benátky : zlato - 4zl., kožešiny - 3zl., diamanty - 2zl., koření - 1zl. 
Janov : koření - 4zl., zlato - 3zl., kožešiny - 2zl., diamanty - 1zl. 
Amsterdam : diamanty - 4zl., koření - 3zl., zlato - 2zl., kožešiny - 1 zl. 
Hamburk : kožešiny - 4zl., diamanty - 3zl., koření - 2zl., zlato - 1 zl.  

Hraje se na poměrně velkém území, přístavy bývají v lese docela zašité, aby je obchodníci nejprve museli najít, a území je zakázáno opouštět. 

Na okraji území se nachází banka, ve které si obchodníci můžou jednak ukládat peníze, aby o ně nebyli okradeni (ukládání je bezplatné), nebo si zde můžou půjčovat, to už je zpoplatněno 100% úrokem - vrátit dvakrát tolik

Každý obchodník si musí do začátku půjčit (začíná bez peněz), je jen na jeho uvážení, kolik. Peníze mu bankéř zapíše do kartičky a sám si jeho půjčku také zaznamená. 

V přístavech obchodník hlásí, co chce koupit a příslušný obchod pracovník přístavu také zapisuje do jeho kartičky. Jeden obchodník unese omezené množství zboží - pouze pět kusů, ale peněz může mít tolik, kolik chce. 

Zboží ani peníze si mezi sebou hráči nemůžou žádným způsobem vyměňovat, předávat... 

V lese ale číhají piráti. Ve chvíli, kdy pirát dohoní obchodníka (dotkne se ho), je obchodník přemožen a pirát tuto skutečnost zapíše do jeho karty. Je třeba zřetelně napsat, oč byl obchodník okraden a kým - pirát se na jeho kartičku podepíše. Ukradne mu pochopitelně všechno, co má v danou chvíli u sebe - Peníze i suroviny (proto je výhodné ukládat si peníze do banky)

Piráti nesmí obchodníky přepadat v přístavech a v bance.

Po uplynutí časového limitu vybere vedoucí od hráčů jejich kartičky a sečte všechny peníze, které obchodník vydělal plus (nebo mínus, když něco dluží) jeho konto v bance. 

Pokud role pirátů zastupovali děti sečte vedoucí body podle toho, kolik toho nakradli (Peníze, 1 Kus zboží, všechno po jednom bodu), z toho se sestaví pořadí obchodníků a pirátů. 

Tužku mají u sebe během hry jen majitelé přístavů, bankéř a piráti

Do banky lze přidat možnost zakoupit batoh (cena není zatím určená..), kterým si můžou hráči zvětšit svou nosnost třeba na dvojnásobek. 

Poznámka č.1 : Batoh není ve hře nijak otestovanej a chtělo by to hru nejdříve vyzkoušet, aby se zjistilo jak bude fungovat samotná ekonomika a za jakou cenu a o kolik by měl zvyšovat nosnost, aby to bylo vybalancovaný

Poznámka č.2 : Pro lepší zážitek pro děti by se mohly taky obchodovatelné komodity vytisknout na nějaké papírky, které by potom hráči nosili u sebe místo zapisování “imaginárních” komodit na kartičky..Pokud by některému přístavu už kartičky určité suroviny docházely, tak mu je můžou například piráti donést z jiného přístavu, kde jich je hromada.

Náročnost přípravy
Počasí
Umístění