Hra na pozadí táborového dne
Potřeby : Krepák a liháče (4 barvy), Předtištěné materiály, Nástěnka
Základ hry spočívá v soupeření tří týmů, které neznají identitu svých protihráčů (na začátku ani spoluhráčů). Hráči bojují za svůj rod a plní příkazy svého krále. Celá hra se odehrává na pozadí táborového dne či chaty. Cílem hry je splnit a získat co nejvíce úkolů, za které hráči obdrží body (prestiž) pro svůj rod, ale přitom nesmí být odhalena jejich příslušnost k určitému rodu.
Hry se účastní tři tajné týmy (při větším počtu lidí lze rozšířit i na 4 až 5 týmů – dle kvality hráčů)
Na začátku hry rozdělíme hráče do příslušných rodů pomocí kartiček v příloze. Kartičky jako takové si hráči mohou uchovat, avšak může díky nim být odhalena jejich totožnost. Proto by neměli být na žádném viditelném místě. Spolu s členy rozdělíme i krále, kteří jsou zpočátku také utajení. Své potřeby fix a krepák si mohou vyzvednout v průběhu dne na nástěnce. Krepák i žezlo mohou používat jen králové a to vždy ve své barvě – avšak přenášet je mohou všichni členové rodu.
FUNKCE
KRÁL
- zná všechny členy svého rodu (dostane lístek se jmény)
- je nesmrtelný – pokud někdo správně odhalí jeho totožnost, nejde do vězení. Hráči je sděleno, že se jedná o krále a hraje se dál. Pokud však udání není správné, jde do vězení udavatel. Samotný král může také udávat, pokud se však splete, musí vybrat obětního beránka, který půjde do vězení místo něj.
- Hry se účastní tři tajné týmy (při větším počtu lidí lze rozšířit i na 4 až 5 týmů – dle kvality hráčů)
- Král se nesmí účastnit přímo úkolů (nesmí si ušpinit ruce), pouze úkoly řídí (pro krále volíme silné hráče, na jejich taktice závisí úspěch hry) Mohou se úkolů účastnit pouze nepřímo – tzn. zcela nezávisle rozptýlit pozornost osoby, která brání k úspěšnému splnění úkolu apod.
ŽALÁŘNÍK
je nezávislá osoba, která řídí vězení a vyřizuje udání. Na nástěnce je umístěna obálka pro udání. Pokud si nějaký hráč je jistý příslušností jiného hráče, může na tohoto hráče napsat udání. Udání musí mít formát: Udaná osoba a její rod, udavatel a čas.
Udání jsou vyřizována každý den, žalářníkem v čas, který si sám stanoví. Udání se vyřizují dle časů udání (proto se může stát, že díky jednomu udání, se stanou další tři udání od hráče, který se dostal do vězení, neplatné)
Pokud se udání potvrdí – dostane se hráč do vězení. Nesmí nadále plnit úkoly a je označen na nástěnce, že je v žaláři. Pokud je udání neplatné, dostává se do vězení udavatel.
Každý den se vyřizují pouze první 4 udání, které byly ten den podána podle času napsaného na papíře s udáním
ŽOLDÁK
osoba nepřiřazena ani k jednomu rodu. Žoldák si může vybrat, kterému rodu bude pomáhat. Pokud si ho král najme (cena je na domluvě žoldáka – od svačiny až po zisk bodů) je po dobu 24h jejich členem. Platí pro něj stejná pravidla jako pro členy – avšak po uplynutí této doby se může přidat k jinému rodu. Žoldák nesmí nahlašovat ani prozrazovat identitu žádného člena – pokud se tak stane je vyřazen ze hry!
Žoldák může být udán z napomáhání příslušné straně. Pokud se tak stane – je prověřena jeho identita – pokud se potvrdí, jde na 24h do vězení, pokud se vyvrátí, jde na 24h do vězení udavatel (nemůže 24h pomáhat plnit úkoly ani udávat) Udání na žoldáka se nepočítají do limitu udání za den.