Udělejte na zemi z kamenů velký kruh o průměru asi deseti kroků. Uprostřed kruhu je hráč, který má zavázané oči. V rukou, a třeba i v kapsách má celkem pět papírových míčků. Pak vběhne do kruhu hráč, který vidí. V ruce drží svazek klíčů nebo plechovku s několika kamínky či jinou věc, kterou dělá stálý hluk. Slepec se snaží podle sluchu zasáhnout tohoto hráče svými koulemi. Vystřílí-li jich všech pět, aniž by ho zasáhl, vrátí se "zvoník" vítězně z kruhu ven. Slepci potom další hráč míčky sesbírá a podá - sám pak se stane v příštím kole hry "zvoníkem". Když je některý zvoník slepcovým míčkem zasažen, stává se sám střílejícím slepcem. Prvního slepce na začátku hry vylosujete. Ten tedy za svou úlohu nemůže. Ale všichni ostatní hráči se mají snažit, aby se slepcem nikdy nestali. Není o co stát!
Uvidíte-li, že slepec dlouho nemůže nikoho zasáhnout, můžete pozměnit pravidla tak, že i on smí pobíhat v kruhu z místa na místo, a nemusí tedy pořád stát uprostřed. Vystřídá-li se u jednoho slepce již pět "zvoníků", aniž by některého zasáhl, zaujme jeho místo další vylosovaný.